Elon Musk wycenia Twittera na 20 mld dolarów

Elon Musk wycenia Twittera na 20 mld dolarów

Dyrektor generalny Twittera, Elon Musk, zaoferował pracownikom swojej firmy dotacje na akcje o wartości prawie 20 miliardów dolarów. Wycena to połowa kwoty, którą zapłacił za zakup Twittera. W październiku ubiegłego roku Musk zapłacił 44 miliardy dolarów za zakup serwisu. Jest to potwierdzenie tego, jak bardzo wartość Twittera spadła od czasu zawarcia umowy. Nadal wycena firmy jest znacznie powyżej poziomów wyceny rynkowej dla rywali Twittera.

Musk przewidujeł, że Twitter wygeneruje w tym roku mniej niż 3 miliardy dolarów przychodów. Biorąc pod uwagę 13 miliardów dolarów zadłużenia firmy, wycena na 20 miliardów dolarów oznacza wielokrotność 11-krotności tegorocznych przychodów do domniemanej wartości przedsiębiorstwa wynoszącej 33 miliardy dolarów.

Twitter tracił 4 miliony dolarów dziennie

Po przejęciu Twittera, Musk powiedział, że jego firma traci 4 miliony dolarów dziennie. Aby obniżyć koszty, miliarder przystąpił do cięcia personelu i zwolnił prawie 70 procent personelu. „Jeśli chodzi o ograniczenie personelu Twittera, to niestety nie ma wyboru, gdy firma traci ponad 4 miliony dolarów dziennie” – napisał wtedy.

W styczniu tego roku poinformowano, że ​​wydatki na reklamę na Twitterze spadły o 71 procent względem grudnia 2022 roku. Spadek nastąpił, gdy reklamodawcy zmniejszyli swoje wydatki na platformę mediów społecznościowych po przejęciu przez Muska. Wydatki na reklamę na Twitterze spadły w listopadzie o 55 procent w stosunku do poprzedniego roku. W innym raporcie stwierdzono, że przychody Twittera spadły o około 40 procent rok do roku.

Wczoraj Elon Musk napisał na swoim koncie, że Twitter tracił rocznie około 3 mld $ (spadek przychodów o około 1.5 mld $ + obsługa zadłużenia około 1.5 mld $), na koncie firmy była kwota 1 mld $, która starczała tylko na 4 miesiące działalności.

Głównym źródłem dochodów Twittera pozostaje reklama. Po przejęciu Muska, korporacja zajmująca się mediami społecznościowymi była świadkiem masowego exodusu czołowych marek. Jednak Musk zdołał zwabić niektórych reklamodawców, oferując duże rabaty. Wdrożył również weryfikację opartą na subskrypcji, aby zwiększyć przychody.

Bardzo Ci dziękuję za dotrwanie do tego momentu! To dla Ciebie właśnie tworzę każdy artykuł na moim blogu.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze swoimi znajomymi! Zapraszam do śledzenia wpisów na moim blogu, pozostawienia komentarza oraz polubienia profilu na Facebooku!

Podziel się swoją opinią
Konrad Grzybowski
Konrad Grzybowski

Od lat pasjonuję się technologią oraz wszelkiego rodzaju gadżetami. Uwielbiam oglądać oraz czytać materiały o nowinkach w świecie tech. Hobbistycznie zajmuje się naprawą telefonów. Z zawodu jestem specjalistą IT.

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze